Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 872
18 septembre 2007

Culinair hoogstandje

Ik hou niet zo erg van rauwe schaaldieren. Oesters, coquillages, mossels : rauw kan ik ze echt niet appreciëren.

Zaterdag evenwel heb ik mijn mening moeten herzien.

Na alle woeste werkzaamheden had ik geen zin en tijd meer om te koken. Naar Quillan dan maar om onze honger te stillen.
Het Cyber-café hadden we nog niet uitgeprobeerd. Bon, niet zo heel erg chique en uitgebreid, maar als je honger hebt ben je met weinig tevreden. Le "plat du jour" dan maar. Best wel lekker.

We waren nog aan het na-tafelen op het moment dat de kok ermee ophield. Het personeel zelf had nu ook even wat tijd om te eten. OURSIN !!! (zee-egeltjes). Omdat we een beetje nieuwsgierig zaten toe te kijken naar die rare beestjes, kregen we vriendelijk aangeboden om ook even te proeven.
Ik was eerst sceptisch natuurlijk. Toch maar even een lepeltje geaccepteerd. Het verdict : délicieux !!!!!!!!
De beestjes zien er niet uit en worden levend in twee gesneden. Maar het binnenste is een streling voor de tong.

oursin 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité