Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 876
16 décembre 2009

Oei ! Meer dan een maand geleden

Mijn posts zijn een beetje achtergebleven. Eerst was er het "interclubje Myotis", daarna Hendrik en ik om beurten even naar het thuisland, een papierwinkel die niet loopt zoals het moet, een heel vervelend onderzoek dat al een week of drie aansleept en waarvan de uitslag pas over 5 dagen komt...

Stress. Stress. Stress. En misschien helpt het om die hier even kwijt te raken.

De foto's en commentaren van het weekje "speleo" komen op mijn site terecht. Het heeft geen zin om tweemaal hetzelfde te vertellen. Voor de grotters was het leuk, althans aan de reacties te horen. Marina heeft in Moulin du Roc een staaltje vakvrouwschap getoond. Koken voor een bende met heel beperkte mogelijkheden. Je moet het maar doen. Voor haar was deze vakantie misschien een beetje minder plezant. Ik hoop dat we het goedgemaakt hebben met de paar dagen dat ze bij ons logeerden... No hard feelings aub!!!, organisatoren van dit uitje, maar achteraf gezien hadden we dit beter niet kunnen doen. Of toch althans niet hier. Maar daar heb ik het later wel weer over. Misschien... heelt tijd alle wonden...

Mijn bezoekje aan België was niet zo een groot succes behalve het weerzien met mijn dochter, schoonzoon en kleinzoon dan. Regen, regen, regen. Mensenlief, wat een weer. Een zieke Jasper, een dolle rit naar Schriek (weten jullie eigenlijk wel waar dit ligt???? - ik nu wel) met een gps die niet werkt, onbegrip bij sommigen en VERGETEN  FRIKANDELLEN :-)
Toch best wel wat vrienden kunnen gaan bezoeken. Nicole, Christine en Jean-Pierre, Rita en André. Dankzij Yoeri kon ik deze toch allemaal gaan bezoeken. Hierbij Yoeri, nog VEEL dank voor het gebruik van je auto ! Helaas ben ik vergeten je cadeautje achter te laten. Maar ik ben er zeker van dat we je hier bij ons nog wel zullen kunnen verwelkomen en dan heb je dit nog tegoed.
André en Rita, een weerzien van jewelste. Hoe een oude vriendschap, ondanks de afstand, toch kan standhouden. Wat hebben we lang geleden allemaal niet samen meegemaakt. Avonturen, steeds met een gelukkige afloop. Want spannend was het wel soms...! We horen mekaar niet veel, maar ik weet dat ze nog veel aan ons denken. En dat doet deugd, verzacht de pijn. Zou André het over zijn hart krijgen om zijn lieve kleinkinderen even te verlaten en ons hier eens te komen bezoeken? Ik hoop het van harte. Hendrik was er de week nadien voor zijn zestigste verjaardag. Ik had erbij willen zijn. Helaas is een oppas vinden voor Sugar hier niet zo evidend en moest ik tot mijn grote spijt dit pleziertje aan Hendrik overlaten.

Net zo min als de bureaucratie hier wat vlugger laten lopen. Daar worden we stapelgek van. Voor een belangrijk project, dat ons beiden heel nauw aan het hart ligt, ontbreekt steeds weer één of ander papiertje. Een documentje dat in feite in een mum van tijd opgesteld kan worden, vergt hier meer dan één week. Is dat nu echt eigen aan de franse bureaucratie of ben ik vergeten dat het in België ook ooit zo was? Ons geduld komt hier toch heel erg op de proef te staan. Iedere dag reikhalzend uitkijken naar het gele post-autootje en toch weer telkens teleurgesteld worden. Misschien vandaag ?

Maar er zijn ook goeie kanten, ondanks de stress. Goede vrienden zoals Marleen en Jan, waar je na een spannende grottocht heerlijk mee kan smikkelen van frietjes en even je frustraties kwijt kan. Even aan iets anders denken en plannen maken voor de eindejaars-periode. Want waar gaan die nu doorgaan hé.... :-)

Bon, de volgende berichten misschien wat positiever?  Als het nu over 5 dagen ook maar goed is, dan kunnen we er weer tegen. 

Publicité
Publicité
Commentaires
M
is toch iets nuttigs hé. <br /> Héja, wel electricitait... haha
K
Eindelijk nog eens nieuws op je web-site. Maar ik weet het het was een bewogen maand he. Hopelijk is dat papierwerk snel achter de rug!! En wat het resultaat over 5 dagen betreft, hopelijk is dit ook positief maar daar geloof ik sterk in!!!Heb er erg van genoten toen jullie hier waren. En ben blij dat je zo goed op jasper hebt gepast, dank u mama. En wat dat onbegrip betreft, vind ik echt spijtig dat dat zo moet gaan.<br /> De feestdagen zullen spijtig genoeg niet met ons zijn want wij blijven in België. Spijtig geen sneeuw en wel elektriciteit.Maar ga het toch moeilijk hebben hoor. Dat jullie hier niet zijn of wij daar niet zijn. Maar we gaan elkaar zeker en vast zien via skype he!!!!!<br /> groetjes en dikke kussen
Publicité