Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 876
15 avril 2010

Allemaal beestjes en bloemetjes... en werk

Tussen de werkzaamheden IN het huis gaan we als ontspanning ook weleens opruimen BUITEN het huis. Het is dus echt nodig want de verzamelingen vuil van de vorige eigenaars hebben we er "gratis" bijgekregen.

ramen_plaatsen  schoorsteenmantel_restaureren  recup_gocart   amandelbloesem  piepkleine_paasbloemen  wijngaarden  velden

Behalve restanten van ijzerwaren, plastiek en oude vodden, zit er ook LEVEN in de tuin. Soms op de wonderbaarlijkste plekken. Een put die we wilden dichtmaken vanwege een gevaar voor spelende kinderen, moeten we nu wel zeker openlaten en beveiligen voor nieuwsgierige handjes.
Want daar kwam dit tevoorschijn : boemba
Boemba is zijn (of haar) naam. Gebakken stukjes ei lust hij wel, broodkruimels niet. Bij het eerste straaltje zonneschijn gaat hij voor zijn deurtje zitten maar steeds waakzaam. Bij de minste beweging of geluid van ons verdwijnt hij terug. Af en toe maakt hij een wandelingetje, op zoek naar eetbare beestjes.

Opruimen van puin naast de garage. Een groen monster zonder staart. dangereux  dangereux2
Dat blijkbaar nogal agressief reageert op Hendrik... Waarvan ik bij nader inzien de schuld ben natuurlijk. Bij het heffen van de superzware steen waar hij onder zat, heb ik zijn staart afgeplet. Schuldgevoel !!!!!

Brandhout verzamelen. Ik schrik met te pletter als ik dit beestje in mijn handen heb. Niet voor lang natuurlijk want zodra ik besef wat ik daar nu heb gevonden, ligt het alweer te spartelen tussen het hout. slangetje_of_wat

Onder de regelmatige bezoekers in de tuin horen ook nog : everzwijnen (die gelukkig ALLES eten), een eekhoorn die schichtig even komt piepen, en volgens de plaatselijke oudjes van Peyrolles : een sluwe vos die kippen lust. Zullen we dan toch maar geen kippenhok gaan installeren?

Voor de rest heb ik nog nodig : een levende grasmachine. Wat zal het worden? Een geitje, schaapje of paard? Iets dat op een minimum van tijd een hectare terrein kan korthouden....

 

Publicité
Publicité
Commentaires
M
Maar mijn eerste gedacht was anders...
P
Dat is een hazelworm, denk ik. Familie van de hagedissen, maar dan een soort zonder pootjes. <br /> Heb je het niet vastgepakt: super glad velletje, echt iets om mee te spelen
M
Nog niets bruikbaars gevonden... Ondertussen groeit het gras lustig verder...
M
het beste dat rap gras eet is nog altijd een schaap of geitje he en je hebt er nadien nog kaas of vlees van aan jullie de keuze natuurlijk ,in elk geval zijn jullie goed bezig met de verbouwingen en renovatie en ik kijk al uit om op verlof te komen die andere huisdiertjes van jullie daar ben ik niet zo happig op maar die zullen we er maar bij pakken zeker , we moeten er iets voor over hebben om een stukje natuur in het verlof te kunnen ervaren he <br /> groetjes en doe zo voort <br /> marina
K
hallo daar,<br /> je doet mij echt verlangen naar vakantie, kan echt bijna niet meer wachten. nog 2 maand en een half. Wat die beesten betreft. Dat ene beest ziet mij toch maar een raar uit. jasper zal verschieten, dat slangetje moet ik niet tegenkomen daar. Meschien komt het wel eens goeiedag zeggen aan wouter en ann-sophie als ze daar camperen. Wat die wolf en da everzwijn betreft, laat da maar komen . Jasper zal blij zijn. en da grasmachine, ja nen hyena da zal geen gras eten zeker. Jasper zou da super vinden. Neem maar een geitje of paardje. Een schaap is maar dom zene. Ale ga hier even van de zon genieten.
Publicité