Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 884
24 avril 2007

De tijd doden op het werk met franse literatuur.

Charlotte heeft nu bijna geheel mijn job overgenomen. Ik zit hier nog enkel te niksen en af en toe iets verbeteren. Het gaat snel vooruit met haar "boekhoudse kwaliteiten". Als mijn baas een beetje meewerkt kan ik hier definitief afscheid nemen rond de komende Hemelvaartsdag. Weet je, dit moment zal voor mij echt een "Hemelvaart" zijn. Van de drukke, benauwde werk- en leefomgeving naar een oase van rust...in de Aude !

Alleen moet er nog heel veel ingepakt worden thuis. Rotklus noem ik dat. Op administratief vlak is het nu ook helemaal een warboel. Tegen welke datum moet je wat en hoe opzeggen ? Verzekeringen opzeggen, post laten doorsturen, uitschrijven in thuisland, abonnementen laten wijzigen naar het nieuwe adres. Echt aan alles moet gedacht worden. Vandaar dat de eethoekmuur nu bijna helemaal vol hangt met kleurige "post-it". Het fleurt de boel wel wat op, want overal staan verhuisdozen. Onze Sugar wordt er neurotisch van. De ouwe makker ziet namelijk niet zo goed meer. Meestal kan hij blindelings zijn weg in huis vinden. Maar nu hoor ik toch wel af en toe een "kajiet" als ie weer eens een nieuwe doos ontmoet. Dus, ook al wegens het goede lenteweertje, kan je de oude stakker meestal buiten vinden. Daar is zijn wereldje nog niet op zijn kop gezet.

Bon, ik zit dus te niksen op het werk... Helemaal niet leuk, zo tussen 4 betonnen muren. En wat doe je dan om de tijd door te brengen?  Lezen ! Buiten af en toe iets schrijven op deze blog, één van mijn favoriete bezigheden. Nu geen nederlandstalige boeken meer, maar lectuur in de taal van Molière.

Mijn top-lijstje franse literatuur :

- Kranten : La Dernière Heure, L'Indépendant (lief van Hendrik, dat hij deze krant meebrengt of opstuurt ! )

- Tijdschriften : Vertical, Mode et Travaux, Grimper,...

- Boeken : haha ! iets heel leuks : Tartarin sur les Alpes van Alphonse Daudet. (gratis gedownload via internet), in afwachting dat Karel op zijn zolder andere oeuvres van Daudet (Tartarin de Tarascon en Le Curé de Cucugnan) kan vinden.

- Brieven : de franse administratieve diensten aanmanen om toch maar zo vlug mogelijk het JUISTE papiertje op te sturen :-)

Verder wens ik jullie ook nog een leuke dag !

Publicité
Publicité
Commentaires
M
zitten helaas al weggeborgen in de archiefdozen bij Hendrik.<br /> :-)
Publicité