Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 879
11 juin 2008

Le Trou Mosquito in Missègre (Aude)

Vandaag was het mijn beurt om eens te gaan kijken naar de "verzakking". Met Christophe - zonder touw ! (en voor mij is dat een hele prestatie) naar "down-under-the-road".
Hé ja, geen grote aanloop nodig voor de Trou Mosquito, gewoon je auto boven de put parkeren. Weliswaar op het pad waar dan niemand meer voorbij kan, maar dat trek je je niet aan als je bijna de eerste bent die een nieuw gevonden put gaat verkennen !

Het is de moeite. Ik had niet gedacht dat het zo diep zou zijn. 3 putten afgedaald en het is nog niet gedaan ! Voor het vervolg is dus wel een touw,wat equipement en wat graafwerk nodig. Dat laat ik over aan de mannen. Wedden dat Hendrik niet aan het huis gaat klussen komend weekend ?

Jammer van die muggen die er huisvesting hebben gevonden. Vandaar de "Trou Mosquito" Gelukkig zijn het mannetjes. Voor zover ik weet zijn het enkel vrouwen die gevaarlijk zijn...
En deze blog-vrouw heeft na een jaar stilzitten, zonder klimmen of speleo, weer de nodige blauwe plekken opgelopen. Hoe krijg ik dat toch voor mekaar? Ik moet mijn kruipstijl dringend gaan veranderen. Maar niet getreurd, niemand die de blauwe plekken ziet. Een badpak of bikini kunnen we hier met regenweer voorlopig toch niet aandoen.
Het was fijn, enkel de "sortie" is wat lastig. Ik moet 5 kilo afvallen om daar gladjes en op een deftige manier uit te geraken !

Topoteren : nu weet ik ook hoe dat werkt. Ben benieuwd hoe die er zal uitzien eens de computer al die cijfertjes uit het schriftje van Stoche zal verwerkt hebben.

de fotos :

entree_plein_de_moustiques   ingang VOL met mosquitos...

genre_trou_dhaquin  Ik hou niet zo van blokken, doet me denken aan de Trou d'Haquin... Gelukkig is het bijna overal droge rots. We hoeven dus niet kniehoog in het water te ploeteren.

stoche   voir_ce_que_cest_labas   ca_descend   belle

ces_betes_sont_partout

Eindelijk heb ik nu ook een idee hoe de "marteau Belge" eruitziet die de équipe van Paul De Bie heeft achtergelaten in de Aude.

De burgemeester van Missègre zal nog enige tijd moeten wachten om de verzakking terug op te vullen. Hopelijk ontdekken we nog een groot vervolg bij een volgend bezoek !

Nota van de blog-vrouw : vergeet het afslanken maar want ik heb net mezelf getrakteerd op een frisse cola en een super "Mousse al chocolato latte"...

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité