Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 886
30 septembre 2008

Boeken-addict

Boekenfan. Dat ben ik. Ik lees zowat alles wat onder mijn ogen komt. De bibliotheek : mijn favoriete plek. Heerlijk snuffelen tussen de boeken en ze vastpakken vooral ! Tegenwoordig kan je over alles informatie vinden op het internet. Je kan er zelfs boeken downloaden. En lezen natuurlijk. Moet je echt eens proberen. Via je scherm een boek lezen. Afgrijselijk gewoon ! Je nek gaat er pijn van doen en je ogen nog meer. Je kan natuurlijk alles afprinten maar dan ben je wel een hoop papier en geld kwijt.
Dus ik koop of ga boeken lenen. Kopen vooral. Btw, ik moet nog steeds eens terug naar Montolieu, het boekendorp. Eerst nog wat sparen zodat we een klein fortuin kunnen uitgeven daar...
Op de wekelijkse vrijdagse markt in Limoux staat een marktkramer met tweedehandse boeken. Ik ben ondertussen zijn vaste klant.

De uitschieters van de afgelopen weken :

Mémoires d'une chauve-souris / Norbert Casteret
Komt uit het stalletje op de markt van Limoux.
Een in roman-vorm geschreven avonturenboek over Myo. Een vleermuis vanaf zijn geboorte tot zijn dood. Prachtig geschreven verhaal die je veel bijbrengt over het leven van vleermuizen.

Sur un cahier d'écolier / Viviane Auger
Komt uit de boeken-souvenir-winkel in Cucugnan
Roman over het leven van een familie in Haute-Saône. Een meisje dat zo graag lerares wilde worden.

Les champignons, où et quand les trouver / Francis Massart
Cadeautje van Hendrik om mij te helpen in mijn zoektocht naar eetbare champignons hier in de buurt.
Of ... hoe hem behoeden van een dodelijk gerecht...

101 dagen, de exploratie van de Grotte des Emotions / Paul De Bie
Meegebracht uit België, met dank aan Paul De Bie om het zo vlug op te sturen.
In het vliegtuig op weg naar Carcassonne heb ik voor dit boek heksentoeren uitgehaald om het uit mijn valiesje in het bagagerek geprutst te krijgen. Helaas was de vlucht te kort om het helemaal uit te lezen...

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité