Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 884
5 août 2009

Verkoeling zoeken hogerop

Heet, heter, heetst ! 38° in de Haute-Vallée vandaag. Dan ga je verkoeling zoeken. Aan de Aude, "côté Pierre-Lys" was het een drukte van jewelste. Een ellenlange rij autobussen en mobilhomes met joelende families die de Gorges onveilig maakten. Kano, kajak, hydrospeed, rafting : ideaal natuurlijk om je huid koel te houden. Om daartussen, aan de waterkant, mijn boekje te gaan lezen, daar bedankte ik voor.
Richting Gorges de Rébenty. Heerlijk rustig en al wat graden minder maar niet echt geschikt om een namiddag door te brengen.
Col de Pradel ! Ergens in mijn achterhoofd ging een belletje rinkelen. Ooit hadden we over deze col gereden. Smal weggetjes, weinig verkeer, boven duizend meter hoogte en een temperatuur van hooguit 27 graden met een lekkere bries.
Het werd een namiddagje heerlijk verpozen ginder. Ongelooflijk mooie natuur. Mèt uitzicht over de hoge Pyreneeën in de verte. Een familie die koeien naar de hogere regionen bracht. Wonderlijk hoe die beesten de "leiderkoe" volgen. Netjes achter mekaar de asfaltweg naar boven. Eenmaal boven kregen ze van de boerin het sein dat ze mochten verspreiden. Niets geen nette rij meer, maar gestoei naar de lekkerste stukjes mals gras.
Mijn boekje heb ik niet bovengehaald, ik had het te druk met genieten.

passage_canadien  dat_is_een_passage_canadien  beekje  bossen  fragile  poepjes  refuge 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité