Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 882
9 mars 2007

Huis te koop / huis gekocht

België : huis te koop

Een week of twee geleden ons huis in Sint-Gillis te koop gezet. Advertentie geplaatst op Immoweb en in de plaatselijke advertentiekrant. Ineens staat de telefoon en ook de gsm niet meer stil. Ik ben populair ! Vooral dan bij vastgoedkantoren en immobiliën-makelaars. Heb je enig idee hoeveel ik er heb moeten afwijzen ? Ze komen op je af als agressieve, razende bijen en beloven je gigantische verkoopprijzen. De één al meer dan de andere.

Gelukkig zat er één bij waarvan ik al positieve dingen had vernomen. Immo-Service in Sint-Niklaas. Dus hebben die nu mijn taak overgenomen om ons huis aan te prijzen. (ik bracht er eigenlijk toch al niet veel van terecht...)

Klaarhelder contract, heel veel uitleg over het hoe en wat : het lijkt me een nette manier van werken.

Laat het nu maar vooruitgaan, want we hebben in ...

... Frankrijk een huis gekocht !

St. Julia de Bec, een piepkleine gemeente midden in de Aude, gaat ons voor de rest van ons bestaan huisvesten.

Vorig weekend beslist, en absoluut nog geen spijt gekregen. Ik kan bijna niet wachten tot ik er terug ben of er definitief kan gaan wonen. Alleen de naam van de straat al, geeft me een fijn gevoel.

"LO PIJOLET" klinkt als muziek in de oren. De juiste betekenis heb ik nog niet kunnen achterhalen. LO = le in het frans. PIJOLET : geen idee wat dit mag betekenen. (Pijoler = rire de bon coeur : zoveel kan ik er erover vinden op het internet)

Occitaans of Toulousiaans : wie helpt zoeken ?

pijolet

En wie nu dacht om hier al fotos van het huis te vinden : pech !  Die publiceer ik maar als er een reportage kan gemaakt worden op een zonnige dag. Dat oogt zoveel beter nietwaar :-)  ?

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité