Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Enfin en France !
Publicité
Archives
Newsletter
Enfin en France !
Visiteurs
Depuis la création 34 887
13 août 2008

Le village du livre - Montolieu

Na een paar hele hete dagen is het weer een beetje koeler geworden. Deze morgen hingen de wolken laag boven St. Julia. Niets geen zonnekloppen vandaag. Naar de kust is ook al geen optie want daar heerst de wind aan 90 km/uur. Vermits ik een boekenliefhebber ben zijn we dan maar Montolieu gaan bezoeken. We hadden er veel over gehoord. Duizenden, miljoenen boeken in één dorpje. Net als Redu in België een bezienswaardigheid als je een dikke portemonnee meehebt. Want als ik tussen boeken begin te rommelen denk ik niet meer aan mijn bankrekening. Gelukkig was Hendrik erbij. Dat betekende : niet eindeloos in de winkeltjes rondhangen maar voortmaken. Wees er maar zeker van dat ik binnenkort eens een dagje alleen zal doorbrengen in Montolieu.

rue_du_jardin_Montolieu 

Op de terugweg even een vislijntje uitgooien in de Aude. Waar kan je dat beter dan op het deel tussen Limoux en Alet-le-Bains ? Enkel de vangst was wat magertjes...

vislijntje_uitgooien   

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité